Otázka:
Fond na podporu vzdelávania poskytuje pôžičky študentom a učiteľom. Tí sa však sťažujú, že systém fondu nefunguje a už niekoľko mesiacov či dokonca rokov nedostávajú oznámenie o zostatku. Aký je dôvod?
Odpoveď:
Prebieha validácia dát, komplexný prepočet a migrácia do nového informačného systému.
-----------
Otázka:
Kedy plánujete tento problém napraviť?
Odpoveď:
Nasadenie nového systému je naplánované na koniec marca 2025. Od 1. apríla 2025 budú klientom doručené výpisy.
-----------
Otázka:
Ako riešite prípady, keď chce žiadateľ splatiť pôžičku mimoriadnou splátkou?
Odpoveď:
Každý prípad riešime individuálne a do konca roka 2024 takéto prípady boli splatené a vyriešené.
-----------
Otázka:
Fond na podporu vzdelávania odpisuje ľuďom, ktorí sa dožadujú informácií, že má technickú prestávku. Ako dlho trvá táto technická prestávka a kedy ste posielali žiadateľom posledné informácie o stave ich pôžičky?
Odpoveď:
Technická prestávka prebiehala s malým obmedzením v roku 2024 a s väčším obmedzením na v mesiaci január až marec 2025. Informácie boli priebežne zasielané hromadnými e-mailami, v posledných dňoch prebieha individuálna komunikácia.
-----------
Otázka:
Čo v prípade, že žiadateľ má už pôžičku splatenú, ale oznámenie o splatení mu neprišlo kvôli technickej prestávke fondu? Môže prestať splácať?
Odpoveď:
Fond manuálne kontroluje splácanie aj mimo systému. Ak sa po spustení systému preukáže, že pôžička je splatená, nie je potrebné ďalšie splácanie. Ak zostane zostatok, bude riešený individuálne.
-----------
Otázka:
Ak žiadateľ naďalej spláca, pretože nedostal oznámenie o splatení, budú mu peniaze, ktoré zaplatil navyše, vrátené? Ak áno, kedy?
Odpoveď:
Preplatky fond vracia po kvartálnom vyúčtovaní. Ak bude zistený preplatok, suma bude vrátená v nasledujúcom mesiaci.